Günün Fırsatı

8 Şubat 2013 Cuma

Reklam Müziğinin Reklamın Başarısına Etkisi

Müzik ilk çağlardan bu yana insan hayatının değişilmez bir parçası olmuştur. İnsanlar hüzünlü veya sevinçli günlerini sevdikleri müziklerle geçirmeye özen göstermişlerdir. 

Müziğin insanlar üzerindeki olumlu ya da olumsuz etkileri bu çerçevede çok önemlidir. Bir şarkı karamsar bir insanın yüzünü güldürebilirken, bir başka şarkı mutlu bir insanı ağlatabilir. 

Bildiğiniz gibi televizyonda izlediğimiz her reklam mutlaka bir reklam müziği(jingle-cingıl) içermektedir. Bu müzikler izleyicileri etkilemek adına özenle seçilmiş ve bestelenmiş müziklerdir. 

Peki pazarlama için kullanılan ilk müziklerin sokaklarda satış yapmaya çalışan satıcıların yüksek sesle söyledikleri şarkılar olduklarını biliyor muydunuz?

Pazarlama açısından insanları etkilemek çok önemli olduğu için, pazarlamacılar müziği çok etkili bir şekilde kullanabilirler. Keza yapılan araştırmalar reklam müziğinin firma ve reklam başarısına etkisini açıkça göstermektedir.

Bu araştırmalar, müziğin reklam iletişimini artırdığını göstermektedir. Bir başka araştırma ise, reklamların beğenilme nedenlerinin ilk sırasında müziğin olduğunu göstermektedir. (Kutlay; 2007) 

Schröder'e göre ise, reklamlarda yer alan doğru tasarlanmış müzik, hedeflenen marka kişiliğinin daha iyi algılanmasını sağlamaktadır. 

Bu araştırmalar, müzikle reklamda verilmek istenen her türlü duygunun verilebileceğini, ayrıca müziğin reklamın temel unsuru olduğunu göstermektedir.

Son dönemde Türkiye'deki televizyonlarda gördüğümüz bir kaç reklamın müzikleri ilgimi çekmişti, bunlardan biri Coca Cola'nın "Güvenlik Kameraları" reklamı. Bu reklamın müziği çok ilgimi çekti, ve hatta bir gün içimden söylediğimi fark ettim. İşte bence reklam müziğinin başarıya etkisi de budur, yani müziğin insanlar tarafından söylenebilmesi.

İşte o reklam ve müziği..



Bu konuda yapılan bazı araştırmalara bu makale aracılığıyla ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder