Günün Fırsatı

19 Ocak 2013 Cumartesi

Markaların Logo Maliyetleri

Logo, firmalara ciddi bir imaj kazandırabilir. Firmanın yaptığı işler hakkında ipucu sağlar ve firmanın kimliğini yansıtır. Buna rağmen günümüzün firmalarında logolar çok fazla önemsenmemektedir. Büyük firmalar ise logolarına olabildiğince ciddi önemler vermektedir, bu önemi logoları için harcadıkları paralar için anlayabiliriz.  Bir kaç büyük firmadan örnek vermek gerekirse;

  • Pepsi: Pepsi 2008 yılında logosunu değiştirdi. Bu değişikliğin firmaya bedeli ise 1.000.000 doları buldu.
  • BBC: 1997'ye yeniden dizayn edilen BBC logosu yaklaşık 1.800.000 dolara mâl oldu.

  • BP: 2008'de yeniden düzenlenen logo BP'ye çok pahalıya patlamış görünüyor. BP'nin ödediği 211.000.000 dolara tabii ki sadece logo dahil değil, bazı pazarlama stratejilerinin ücretleri de bu fiyatın içinde dahil edilmiş.

  • Enron: Enron'un logosu 1990 yılında Paul Rand tarafından 33.000 dolara dizayn edilmiş.

  • 2014 Glasgow Oyunları: Glasgow'da düzenlenecek etkinlik için Marque Ajans'ına yaptırılan logo 95.000 dolar değerinde.
  • Google: Kuruluşunda(1998), kurucularından Sergey Brin tarafından dizayn edilen Google logosunun maliyeti 0 dolar :)

  • Coca Cola: Dünyanın en büyük markası olarak bilinen Coca Cola'nın logosu, 1885'te formülün mucidi olan John Pemberton'un muhasebecisi tarafından seçilmiştir. Maliyeti yoktur.
  • Londra 2012 Olympics: Olimpiyat oyunları için 2007'de dizayn edilen logo 625.000 dolara mâl olmuş.
  • Nike: 1975 yılında Carolyn Davidson tarafından dizayn edilen Nike logosu 35 dolar maliyetinde. Fakat, firma Davidson'a bu 35 doları vermek yerine 500 adet hisse vermiştir.
  • Twitter: Twitter'ın logosu 2009 yılında Simon Oxley tarafından dizayn edilmiştir. Maliyeti ise sadece 15 dolardır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder