Günün Fırsatı

11 Haziran 2012 Pazartesi

SİE - Sivri İğneleyici Eleştirmen


Başlıktan da anlayabileceğiniz gibi bu yazı biraz sert!

Son zamanlarda televizyon ve sosyal medya reklamlarında, herhangi bi sitedeki bannerlarda gördüğümüz bir spor gazetesi var. AMK

AMKnın ne olduğunu ve neyi çağrıştırdığını sanırım hepimiz biliyoruz artık. Bu isimle bir gazete çıkarmak ve ayrıca bu ismi doğrudan (Sloganlarından biri : Beğenmezsen bi daha da alma AMK) bu mantıkla kullanmak ne kadar doğru sizce? Bence değil !

Gazetenin isim babaları ya da babası, büyük ihtimalle taraftarların en çok kullandığı kalıplardan birini tercih etmek amacıyla bu ismi seçti ve bunu kısaltma olarak düşünerek açılımını Açık Mert Korkusuz yaptı. Bu kalıp ve açılım, taraftarların dilinden bir kalıp olduğu için hemen kabul gördü ve kısa sürede spor gündemine oturmayı başardı.


Pazarlamasının iyi yapıldığını bildiğim AMK spor gazetesi 9 Haziranda yayına başladı ve ilk gün neredeyse satılan tüm bayilerde kapış kapış gitti. Sosyal medya mecralarında çoğu kişinin "Okuyamadık AMK" yorumlarını görmüş olmanız kuvvetle muhtemeldir.


AMKdan sonra bir de GÖT çıktı başımıza. Ben bunun devamının geleceğinin biliyordum ve bunun yazının başlığı gibi bir gazete veya site olmasını bekliyordum. Dediğim oldu fakat isim değişikti. Ben SİE olmasını beklerken bazı spor yazarları GÖT isimli bir spor sitesi kurmaya karar verdiler.


Bu isim ve konseptin, AMKdan çalma (çakma) olduğunu söylememe gerek var mı bilmiyorum. AMK çok cesur bir iş yaparak sektöre çok hızlı bir giriş yaptı, her ne kadar ismi tasvip etmesem de pazarlama ve reklam stratejileri ile kendilerini kabul ettirmeyi çok iyi bildiler.

GÖTün açılımına bakarsak, karşımıza Güven Özveri Tecrübe çıkıyor. http://gotspor.com/ adresinde 20 Haziranda yayına başlayacak olan GÖT, bana göre tamamen çakma. Aynı konseptin yanında, site tasarımında AMKnın kullandığı sarı-siyah renkler kullanılıyor.

Kişisel yorumuma gelirsek, ben iki girişimden de memnun değilim. Bu girişimler Türk sporunun nerelere geldiğinin ve sporseverlerin nasıl ifadeler kullandığının ufak göstergeleri. Bunun arkasının geleceğini de sanmıyorum, kısaca bunların devamını göreceğiz !

Not: SİE isimli bir spor sitesi görürseniz bana bildirmenizi rica ederim, isim hakkı bana ait :)

1 yorum: