Günün Fırsatı

12 Mayıs 2012 Cumartesi

Göndermeli Reklamlar-Reklam Savaşları 3

1800lü yıllardan süregelen Pepsi-Coca Cola rekabetinin son yıllarda daha fazla kızıştığı açık bir şekilde ortada.



İki firmanın da anavatanı olan Amerika'daki reklam savaşları yıllardan beri süregelmekte. İki firma da taptıkları reklamlar, uyguladıkları pazarlama stratejileri ile rakip firmayı yıkmak için çaba sarf ediyor. Bu reklamlardan en bilindik olanını paylaşmak istiyorum;


Bu reklamda Pepsi kendinin Coca-Coladan daha iyi olduğunu vurguluyor. Keza; Amerika menşeli bu reklam biraz olsa da haklı çünkü Amerika'da Pepsi, Coca-Cola'dan daha fazla satılıyor. Coca-Cola satışlarının büyük bir kısmını ABD dışındaki ülkelerden sağlıyor.

Bu firmalar arasındaki reklam savaşları sadece ABD ile sınırlı kalmıyor tabii ki. Bize daha yakın olan Avrupa için de çekilmiş reklamları mevcut her iki firmanın da. Fakat ben bu yazıda bizden bir örnek vermek istedim.

Bildiğiniz gibi, Coca-Cola önceki reklamlarında kutup ayısı konseptini kullanmaktaydı, kutup ayıları akrabalarıyla ve penguen arkadaşlarıyla kutupta parti verip eğlenirken Coca-Cola yudumlar ve mutlu olurlardı. Bilmeyenler için bir örnek;



Bu reklam konseptini bir kaç sene farklı reklamlarda kullanan Coca-Cola daha sonra bu konsepti bırakmış ve "Mutluluk Kamyonu" gibi farklı reklamlara yönelmeye başlamıştı.

Bu reklamların kaldırılmasını fırsat bilen Pepsi Türkiye ekibi, Coca-Cola'yı sinirlendirecek bir konseptle karşımıza çıktı. Şafak Sezer'in seslendirdiği kutup ayısı, Coca-Cola'nın reklamlarda dillendirdiği partilerin ve akrabaların yokluğundan şikayetçi. İzleyince daha iyi anlayacaksınız;


Bu reklamla dikkatleri üzerine çekmeyi başaran Pepsi, Coca-Cola'ya ufak da olsa bir darbe vurmuş durumda. Fakat, Türk halkının alışkanlıklarından vazgeçme olasılığının az olduğunu düşünürsek Coca-Cola halâ liderliğini koruyor olacaktır.

Göndermeli reklamların Türkiye'deki en güzel örneklerinden biri olan bu reklam için Pepsi Co.'ya da ayrıca teşekkürü borç bilirim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder