Günün Fırsatı

7 Kasım 2011 Pazartesi

Sosyal Medya Reklamları 1

İnternetin hayatımızda büyük rol oynanmaya başladığı günümüzde, firmaların da internetten faydalanmaları kaçınılmaz olmaya başladı. Başta pazarlama ve iletişim olmak üzere, birçok firma interneti etkin kullanma amacıyla sosyal medya uzmanlarıyla anlaştı. Öyle ki, bu anlaşmalar, sosyal medya uzmanlığının bir meslek olarak kabul edilmesine yol açtı. Bu uzmanların işe girmesiyle birlikte sosyal medyaya ve internete yapılan harcamalar da arttı tabii ki.
Bu harcamaları araştıran eMarketer, küçük maliyetler ile daha çok kazanç ve müşteri kazanmaya çalışan küçük-büyük birçok firmanın verilerine ulaşmış ve Amerika için aşağıdaki tabloyu oluşturmuş.

Dünya genelindeki sosyal medya reklam harcamalarının 2012′ye kadar 8 milyar dolara, 2013′e kadar ise 10 milyar dolara ulaşacağını öne süren eMarketer, sosyal medyada harcanan her 10 reklam dolarının 7′sinin Facebook üzerinde kullanılacağını belirtiyor.




Araştırmaya göre, ABD'deki sosyal medya harcamaları 2012 yılında 3.9 milyar dolara ulaşacak. Bu rakam 2013 yılında ise %23.4 artış ile 4.81 milyar dolara ulaşacak.

Araştırmanın bir diğer verisi ise,dünya genelindeki sosyal medya harcamalarının yaklaşık yarısının ABD'de gerçekleşeceğini gösteriyor. Şirketler artık sosyal medyayı ve interneti sadece pazarlama ve iletişim için kullanmaktan öteye geçiyor ve milyonların kullandığı sosyal medya araçlarını reklam aracı olarak kullanmaya başlıyorlar.
eMarketer yetkilileri,Facebook’un 2012 yılında dünya genelindeki tüm sosyal medya reklam harcamalarının %72′sine, online reklam harcamalarının ise %6.1′ine sahip olacağını belirtirken, ABD’de ise bu oranın online reklam harcamalarının %7.9′una denk geleceğini öne sürüyorlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder