Günün Fırsatı

14 Kasım 2011 Pazartesi

Kültür ve Reklam


Günümüzde,şirketlerin çoğu yerel pazarlarda kazandığı etkinliği, yurt dışında da pekiştirmek amacıyla uluslararası pazar açılımları yapıyor. Bu açılımlar yapılırken gidilecek dış pazarı tanımak büyük önem taşıyor.Öyle ki, her şeyiniz hazır olsa dahi, o ülkenin kültürüne dair yapacağınız ufak bir hata size pahalıya mal olabilir. Hiç giremediğiniz yabancı pazarı kaybetmekle kalmaz elinizde bulunan yerel pazarda da değer kaybedebilirsiniz.
Şirketler için girilecek yurt dışı pazarında ilk hedef, pazardan satış payı kazanmaktır.Bu hedef doğrultusunda,şirket o ülkenin kültürüne uygun reklam kampanyaları yapmalıdır. Yapılacak olan reklam kampanyalarının toplum tarafından kabul edilmesi gerekir.
Bu kısa yazımı bir örnekle beslemek istedim. Örneğin Türk Hava Yolları Türkiye'deki başarılı işlerinden sonra yurt dışında bir çok ülkeye açılarak başarılarının devamını getirmeyi başardı. Bu başarılar, başarılı reklam kampanyaları sayesinde gelmekte.
THY ilk olarak Türkiye'deki reklamlarında kültürel öğeleri kullanmaya başladı. Örneğin ramazan aylarında Türkiye için yaptığı kampanyaları, reklam filmlerinde Hacivat-Karagöz aracılığıyla duyurdu.

video

Ayrıca yurt dışı için de reklamlar tasarlayan THY, bir diğer reklamında hizmet verdiği ülkelerin sokaklarında dolaşan uçaklarıyla karşımıza çıkıyor.Bu reklamlar o ülkelerde yaşayan insanları mutlaka etkiliyor.Düşünsenize aynı kalitede ve aynı işlevsellikte ürün üreten iki firma Türkiye'de satışa başlıyor. Bir firma reklam filmlerini İzmir'de çekerken diğeri elinde olan bir reklamı size sunuyor. Hangisini tercih ederdiniz? Ben tereddütsüz ilk firmayı seçerdim. THY de bunu kullanmak istemiş bu reklamlarında.

video


Toparlayacak olursak, yurt dışında başarılı olmak isteyen firmaların en çok dikkat etmesi gereken konulardan biri, reklamlarda o ülkenin kültürel öğeleriyle çatışmayacak simgeler kullanmaktır. Aksi takdirde firma elindekilerden de olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder