Günün Fırsatı

27 Ekim 2011 Perşembe

Sosyal Medya ve Geleneksel Medya



Günümüzde geleneksel medyanın yani televizyon, radyo ve yazılı basının yerini internet ve sosyal medyanın aldığı bir gerçek. Artık insanlar haber bültenlerini televizyon kanallarından takip etmek yerine, internetten daha az zaman harcayarak haberlere göz atabiliyorlar. Reklam veren firmalar da bunu değerlendirip, verdikleri reklamları sosyal medya üzerinden müşterilerine ulaştırmaya başladı. Öyle ki, bir araştırmaya göre dünyadaki sosyal medya reklam gelirlerinin 2011 için 5.54 milyar doları bulması bekleniyor.Aynı rakamın 2012’de 8 milyar dolara, 2013’te ise 10 milyar dolara yükseleceği tahmin ediliyor.

Araştırmaya göre, bu gelirlerden en büyük pay Facebook'un olacak. Twitter ise en düşük paylardan birini alacak ve sadece 139 milyon doları cebine koyacak. Son yıllarda reklam gelirlerindeki artışı devam ettiren LinkedIn ise 140 milyon doların sahibi olarak Twitter'ı geride bırakacak.
Amerika'daki veriler internet reklamcılığının gazete reklamlarını da geçtiğini ve kısa bir süre içinde televizyon reklamlarını da geçeceğini gösteriyor.


2020li yıllara geldiğimizde insanlar reklamları sadece sosyal medya üzerinden takip edip, ona göre satın alma davranışı sergileyecek gibi duruyor. Reklamcılara duyurulur !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder